Зан төлөв - ÐÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» хувь хүний бодит, тогтвортой ÑÑтгÑц зүйн үзÑгдлийн нийлбÑÑ€ цогц бөгөөд тухайн хүний хүрÑÑлÑн буй орчинд хандах хандлага, Ð±Ð¸ÐµÑ Ð°Ð²Ñ‡ Ñвах байдлаар илÑрнÑ. Грек Ñ…ÑлнÑÑÑ Ð¾Ñ€Ñ‡ÑƒÑƒÐ»Ð°Ñ…Ð°Ð´ " зан төлөв " гÑдÑг нь онцлог шинж гÑÑÑн утгыг илÑрхийлнÑ. СÑтгÑц зүйн үзÑгдлийн онцлогууд нь байнга Ò¯Ò¯Ñч, тухайн хүний Ð±Ð¸ÐµÑ Ð°Ð²Ñ‡ Ñвах Ñ…ÑлбÑрийг тодорхойлж байх нөхцөлд л зан төлвийн онцлог болно.
Гурван шаардлагад /Тодорхой илÑрхийлÑÑ…, нÑгт уÑлдаа холбоотой байх, үйл ажиллагааны бүхий л Ñ…ÑлбÑрт туÑгалаа олох / нийцÑÑн тохиолдолд л хувь хүний онцлог шинжÑÑÑ Ð·Ð°Ð½ төлөвийн бүхий л онцлогууд бий болох боломжтой.
Хүний зан ТӨЛӨВТ дараах онцлогууд байдаг. Үүнд :
- ÐÑ Ñуртахууны: - Хамт олонч, бие дааÑан, үнÑнч, даруу төлөв
- СÑтгÑл хөдлөлийн: - Ðвхаалжтай, зөөлөн ÑÑтгÑлтÑй, өөдрөг үзÑлтÑй
- Оюун ухааны: - Ðргатай /овтой/, итгүүлÑÑ… чадвартай
ЗÐРТӨЛӨВ ÐЬ ОÐЦЛОГ ШИÐЖҮҮДИЙРЗҮГÐÐÐ ÐÐГ ÐИЙЛБÐРЦОГЦ БИШ ЮМ. Тухайн хүн дараах зүйлүүдÑд Ñ…ÑрхÑн хандаж байгаа нь чухал:
• Хамт олон болон хувь хүмүүÑÑ‚ хандах хандлага /нийтÑч, үнÑнч, даруу/
• Хөдөлмөрт хандах хандлага / Ñайн дурын, хөдөлмөрч, ажилч хичÑÑнгүй /
• Ðд-зүйлÑÑ‚ хандах хандлага / арвич Ñ…Ñмгач, цÑвÑрч нÑмбай /
• Ó¨Ó©Ñ€Ó©Ó© өөртөө хандах байдал / өөртөө шүүмжлÑлтÑй хандах, бардам зантай, Ð±Ð¸ÐµÑ Ñ‚Ð¾Ð¾Ñ…, нÑÑ€Ñлхүү зантай /
ИрÑÑдүйн өндөр боловÑрол ÑзÑмшÑÑн үйлчилгÑÑний ажилтны хувьд идÑвхтÑй, бие дааÑан, Ñахилга баттай байх гÑÑÑн онцлог шинжүүд чухал ач холбогдолтой.
ИдÑвхтÑй байдал нь ажил Ñ…ÑÑ€Ñгч, шаламгай, хөдөлгөөнтÑй байдлаар илÑрнÑ. Бүх зүйлд идÑвхтÑй ханддаг Ñ…Ñдий ч ÑÑ…ÑлÑÑн бүхнийг дууÑгахгүй орхидог тохиолдолд ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ "идÑвхтÑй байдал" нь зорилгогүй байдал болон хувирна.
Бие дааÑан байдал нь буÑдын туÑлалцаагүйгÑÑÑ€ ажиллах чадвар юм. Бие дааÑан байдал нь Ñахилга баттай зайлшгүй холбогдох Ñ‘Ñтой.
Сахилга баттай байдал нь өөрийн үйл хөдлөлийг ухамÑрын Ñ…Ñм Ñ…ÑмжÑÑнд ухамÑартайгаар бүрÑн нийцүүлÑÑ… Ñвдал юм. Сахилга баттай байдлын чухал үзүүлÑлт нь өгөгдÑөн үүрÑг даалгаврыг цаг хугацаанд нь бүрÑн дүүрÑн биелүүлÑÑ… байдал мөн.
Хүний зан төлвийн, ÑлангуÑа ухамÑрын онцлог шинжүүдийг бий болгоход хөдөлмөрийн хамт олон чухал үүрÑг гүйцÑтгÑдÑг.
Зан төлвийн дутагдалтай талууд /хуурамч, залхуу, Ñахилга бат муутай/, Ñ‚ÑдгÑÑрийн бий болох шалтгаан, зайлÑхийх, багаÑгах арга замууд нь гол анхаарлыг татаж байна. Зан төлвийн Ñөрөг /дутагдалтай/ онцлог шинжүүдийг үндÑÑÑÑ€ нь арилгах, ÑерÑг шинжүүдийг бий болгох Ñвдалд Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© өөрийгөө хүмүүжүүлÑÑ… хүмүүжил туÑлах болно.
МÑргÑжил бүхÑн хүнÑÑÑ Ñ‚Ð¾Ð´Ð¾Ñ€Ñ…Ð¾Ð¹ зан төлвийн онцлог шинжүүдийг шаарддаг.
ЖишÑÑ Ð½ÑŒ: ҮйлчилгÑÑний ажилтны хувьд Ñ‚ÑвчÑÑртÑй байх, уриалгахан байх зÑÑ€Ñг мÑргÑжлийн зан төлвийн онцлог шинжÑÑÑ Ð·Ð°Ð¹Ð»Ñхийх аргагүй. ҮйлчилгÑÑний ажилтан бvÑ€ Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн бараа, үйлчилгÑÑ Ñ…ÑƒÐ´Ð°Ð»Ð´Ð°Ð½ авах шийдвÑÑ€ гаргахад нөлөөлдөг худалдан авагчийн Ñнз бүрийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг мÑдÑÑ… Ñ‘Ñтой. Захиалга өгч, бараа худалдан авах Ñвцдаа Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчид Ó©Ó©Ñ€Ñдийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг хангахыг ÑрмÑлздÑг. ИхÑнх Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчид Ó©Ó©Ñ€Ñдийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑний талаар тодорхой Ñ…ÑлбÑÑ€ÑÑÑ€ Ñриа өрнүүлдÑггүй. Үүний оронд тоон утгаар илÑрхийлÑгдÑж болох үнÑ, хугацаа, чанар, тоо Ñ…ÑмжÑÑ Ð·ÑÑ€Ñг хүчин зүйлүүдийн талаар Ñрьдаг. ИймÑÑÑ Ò¯Ð¹Ð»Ñ‡Ð¸Ð»Ð³ÑÑний ажилтны мÑргÑжлийн ур чадвар нь Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн далд байгаа Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг тодорхойлох, тооцох чадвараар илÑрхийлÑгдÑнÑ.
ҮйлчилгÑÑний ажилтан нь нарийн мÑргÑжлийн, чадварлаг ÑÑтгÑл Ñудлаач төдийгүй Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн нүүрний хөдөлгөөн /мимик/, дохио зангаа нь түүний Ñ…Ñлж буй үгнÑÑÑ Ó©Ó©Ñ€ утга илÑрхийлж болдог гÑдгийг мÑдÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Ð¥ÑÑ€ÑглÑгчийн ил болон далд байгаа Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг тодруулж чадÑан тохиолдолд л үйлчилгÑÑний ажилтан амжилттай үйлчлÑÑ… бололцоотой болно.
Ðдийн заÑгийн Ñ…Ñмралд орÑон улÑад үйлчилгÑÑний ихÑнх байгууллагууд нь Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчдÑд үзүүлÑÑ… үйлчилгÑÑг "долигонох" Ñвдал бөгөөд илүүц зүйл гÑж үздÑг. ГÑÑ‚Ñл үйлчилгÑÑний чанар гÑдÑг зүйл үйлчилгÑÑний амин чухал бүрÑлдÑхүүн. ТүүнчлÑн Ñанхүүгийн бÑрхшÑÑлтÑй байх нөхцөлд худалдан авагчийн Ñ…Ò¯ÑÑл Ñ‚ÑмүүлÑл, шалтгааныг ухаалгаар тооцож, Ñ‚Ñдний ÑÑтгÑл хөдлөлийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг хангах замаар Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчдÑд өндөр Ñоёлтой үйлчилгÑÑ Ò¯Ð·Ò¯Ò¯Ð»ÑÑ… боломжтой.
Өнөөгийн нөхцөлд үйлчилгÑÑний зах зÑÑл нь худалдагчийн зах зÑÑлÑÑÑ Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн зах зÑÑл болон өөрчлөгдÑөний дагуу үйлчилгÑÑний байгууллагын өмнөө тавьÑан зорилтууд ч мөн өөрчлөгдөж байна. Ð¥ÑÑ€ÑглÑгчийн зах зÑÑл нь ижил төÑÑ‚Ñй бараа, үйлчилгÑÑний нийлүүлÑлтийн илүүдлÑÑÑ€ тодорхойлогддог. Ðнд байгууллагуудын хооронд ширүүн Ó©Ñ€Ñөлдөөн бий болох бөгөөд ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ó©Ñ€Ñөлдөөнд үйлчилгÑÑний өндөр Ñоёлыг ÑзÑмшÑÑн байгууллагууд л зах зÑÑл дÑÑÑ€ÑÑ Ò¯Ð»Ð´ÑÑ… болно.
ҮйлчилгÑÑний Ñоёл нь үйлчилгÑÑний ажилтны Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчтÑй харилцах Ñвцад Ñ‚ÑдгÑÑрийн хооронд итгÑлцÑÑн уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ…ÑÑÑ Ð¸Ñ…ÑÑÑ…Ñн шалтгаална. ҮйлчилгÑÑний байгууллагын амжилт нь Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчтÑй харилцах харилцааны онцлог шинжÑÑÑ Ð¸Ñ…ÑÑÑ…Ñн шалтгаалдаг. Өөрийн амжилтанд итгÑж буй ажилтан түүндÑÑ Ñ…Ò¯Ñ€Ñ‡ чадна.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |